LenormandTime
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

LenormandTime


 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Speelt richting een rol in combinaties?

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Althea
Beheerder
Beheerder
Althea


Aantal berichten : 1704
Registratiedatum : 28-11-10

Speelt richting een rol in combinaties? Empty
BerichtOnderwerp: Speelt richting een rol in combinaties?   Speelt richting een rol in combinaties? Emptyvr dec 10, 2010 12:44 pm

Speelt de richting van de kaarten een rol in de combinaties?


Sommigen beweren van niet, andere beweren van wel.

Is bijvoorbeeld:

schip + huis hetzelfde als huis + schip
Speelt richting een rol in combinaties? 67304 Speelt richting een rol in combinaties? 691973 gelijk of niet gelijk aan Speelt richting een rol in combinaties? 691973 Speelt richting een rol in combinaties? 67304

Laat even weet hoe jij hierover denkt
Terug naar boven Ga naar beneden
https://lenormandtime.actieforum.com
Gast
Gast




Speelt richting een rol in combinaties? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Speelt richting een rol in combinaties?   Speelt richting een rol in combinaties? Emptyvr dec 10, 2010 2:44 pm

Voor mij voelen ze anders aan ja..
bij het eerste denk ik: tegen gevestigde waarden stuiten,
bij het tweede: loskomen van gevestigde waarden...

hoe zie jij het?
Terug naar boven Ga naar beneden
Althea
Beheerder
Beheerder
Althea


Aantal berichten : 1704
Registratiedatum : 28-11-10

Speelt richting een rol in combinaties? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Speelt richting een rol in combinaties?   Speelt richting een rol in combinaties? Emptyvr dec 10, 2010 5:03 pm

Het gaat niet echt om deze kaarten, maar om de manier van werken.
Voor mij speelt riching wel een rol, ik denk niet dat ik dezelfde betekenis zou kunnen geven aan beide combinaties.

-schip + huis zou ik zien als een hotel, of huis in het buitenland
-huis + schip doet mij eerder denken aan de gewone uitgaven in huis (huishuur, lening, boodschappen,..

Ik ben eens benieuwd naar anderen hun mening
Terug naar boven Ga naar beneden
https://lenormandtime.actieforum.com
ambisijo




Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 08-03-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : de kempen :)

Speelt richting een rol in combinaties? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Speelt richting een rol in combinaties?   Speelt richting een rol in combinaties? Emptydo maa 10, 2011 9:24 pm

Tcho ik kom me ff moeien hihi!

Ik zou het eerder uitdrukken als

Schip+huis= Geld in je huis steken. verbouwing en dergelijke...
Huis+schip= inkomsten van huis uit. thuiswerk wat je geld opbrengt of verkoop van huis ofzo...

niet? pff wat een stap zeg, ben zo onzeker haha!! Twisted Evil
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Speelt richting een rol in combinaties? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Speelt richting een rol in combinaties?   Speelt richting een rol in combinaties? Emptydo maa 17, 2011 2:11 am

Voor mij maakt het wel uit welke plaats een kaart t.o.v. een andere kaart inneemt. De kaarten vertellen een verhaaltje en als je dan de woorden (kaarten) gaat verdraaien krijg je toch iets heel anders... Voor mij is links iets wat er al is, iets oorzakelijks en rechts is dan wat van je weggaat of op je afkomt dat hangt er een beetje van af. Bij bovengenoemd voorbeeld krijg je dan zoiets als:
Schip+Huis = Zou ik eigenlijk ook wel zien als kapitaal in je huis steken maar het kan ook een erfenis zijn die je ten deel is gevallen. (Iets wat al gebeurd is dus.)
Huis+Schip = Is dan meer een grote reis ondernemen of een zaak opstarten aan huis (oh - zoiets staat dus hierboven ook). Dus iets wat staat te gebeuren.
Deze zou dus voor mij eerder in aanmerking kunnen komen voor het Hotel=Huis in Buitenland. Het Huis is er al en Buitenland(Schip) ligt verder van je af.

Ik denk ook dat het gewoon is zoals je dat zelf aanvoelt. Hoe de woorden/kaarten zich in logische zinnen in de legging bevinden. Soms begin ik in het midden te lezen, een andere keer weer van achter naar voren of soms gewoon van voor naar achter. Ik denk dat de energie verschillende kanten op kan draaien.

Terug naar boven Ga naar beneden
heidi_n




Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 25-03-11

Speelt richting een rol in combinaties? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Speelt richting een rol in combinaties?   Speelt richting een rol in combinaties? Emptyvr maa 25, 2011 8:06 pm

in een gewone legging houd ik geen rekening met de volgorde van de kaarten, dan maakt het me niet uit, maar als ik een legging doe die het specifieke verloop van een bepaalde situatie moet weergeven, dan maak ik wel gebruik van de volgorde waarop ze liggen, maar meestal doe ik voor zo'n legging gebruik van 3 tot 5 kaarten, dan vind ik het belangrijk ze te lezen van voor naar achter, maar zoals gezegd hier, elk heeft zijn eigen voorkeur he, dit is hoe ik het doe
groetjes heidi
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Speelt richting een rol in combinaties? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Speelt richting een rol in combinaties?   Speelt richting een rol in combinaties? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Speelt richting een rol in combinaties?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
LenormandTime :: Lenormand :: Vraag maar raak-
Ga naar: