LenormandTime
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

LenormandTime


 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Het ideale Lenormand kaartendeck

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Althea
Beheerder
Beheerder
Althea


Aantal berichten : 1704
Registratiedatum : 28-11-10

Het ideale Lenormand kaartendeck  Empty
BerichtOnderwerp: Het ideale Lenormand kaartendeck    Het ideale Lenormand kaartendeck  Emptyza jan 22, 2011 9:35 am

Er zijn verschillende uitgaves van de Lenormand kaarten zoals je in deze topic kan zien.

Maar wat is nu eigenlijk een ideaal deck, aan welke voorwaarden kan dit het beste voldoen:

* de Dame en de Heer kijken best naar een bepaalde richting, links of rechts, dit is belangrijk om de blikrichting te volgen.
* de Ruiter rijdt best een beetje naar links of rechts en niet rechtdoor (op de kaartlezer af)
* dit geldt ook voor het Schip, het vaart best naar links of rechts
* de Wolkenkaart heeft best een donkere en een lichtere achtergrond, meestal is de rechterkant donker en links klaarder
* Kaart 7, de Slang heeft ook een blikrichting nodig, dus let erop dat ze naar links of rechts kijkt
* De zeis zou met het snijblad naar één enkele richting moeten wijzen, bij de Carta Mundi uitgave wijst ze de rechterzijde aan
* als de vogels vliegen op de kaart, let dan dat ze beide in dezelfde richting vliegen of dat er maar één vliegt
* het kindje speelt of loopt op de kaarten, let erop dat het een beetje naar links of rechts loopt, en niet naar de kaartlezer toe.
* ook de vos zou naar één bepaalde richting moeten kijken, ook hier weer links of rechts
* de beer op kaart 15 zou in één richting moeten lopen, of zoeken
* dit geldt ook voor de ooievaar, lopen of vliegen naar links of rechts
* let er ook op bij de hond (links of rechts)
* bij de muizen is het niet zo gemakkelijk vast te stellen, toch niet bij alle uitgaves, maar ze kijken best ook in één richting (links of rechts)
* voor de kaart het boek let je er best op dat het boek een open en een gesloten gedeelte heeft, dit gesloten gedeelte licht bij de Carta Mundi uitgave langs rechts. Heb je een andere afbeelding let dan op de boekenrug voor het gesloten gedeelte
Terug naar boven Ga naar beneden
https://lenormandtime.actieforum.com
Gast
Gast




Het ideale Lenormand kaartendeck  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het ideale Lenormand kaartendeck    Het ideale Lenormand kaartendeck  Emptyza jan 22, 2011 10:11 am

Mijn ideale deck?
Eentje die mijn ten honderd aanspreekt!
De kleuren, het gevoel, het moet juist zitten.

Ik gebruik de lenormand Piatnik...daar voel ik mij 't beste bij!

('k vond niet echt direct een kleiner formaatje, sorry!)

Het ideale Lenormand kaartendeck  410

@Sorry White Sage...ik heb je post even geediteert, ik vond hem toch een beetje te groot hoor
Terug naar boven Ga naar beneden
Althea
Beheerder
Beheerder
Althea


Aantal berichten : 1704
Registratiedatum : 28-11-10

Het ideale Lenormand kaartendeck  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het ideale Lenormand kaartendeck    Het ideale Lenormand kaartendeck  Emptyza jan 22, 2011 10:37 am

En wie eens een overzicht wil zien van de verschillende uitgaves kan dat via deze link

Terug naar boven Ga naar beneden
https://lenormandtime.actieforum.com
Gast
Gast




Het ideale Lenormand kaartendeck  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het ideale Lenormand kaartendeck    Het ideale Lenormand kaartendeck  Emptyza jan 22, 2011 10:45 am

Goed dat je hem hebt aangepast Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Het ideale Lenormand kaartendeck  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het ideale Lenormand kaartendeck    Het ideale Lenormand kaartendeck  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het ideale Lenormand kaartendeck
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» wie kan me vertellen waar je die grote arcana kaarten lenormand kan kopen?
»  Lenormand Downloads
» EXTRA: De Energieën in de Lenormand kaarten

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
LenormandTime :: Lenormand :: Lenormandinfo-
Ga naar: