LenormandTime
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

LenormandTime


 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Optelsom van omgekeerde kaarten

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Althea
Beheerder
Beheerder
Althea


Aantal berichten : 1704
Registratiedatum : 28-11-10

Optelsom van omgekeerde kaarten Empty
BerichtOnderwerp: Optelsom van omgekeerde kaarten   Optelsom van omgekeerde kaarten Emptyza dec 11, 2010 9:26 am

Wel het viel me eigenlijk vandaag maar pas op, toen ik mijn daglegging deed.
Ik had de wolken erin liggen maar omgekeerd Optelsom van omgekeerde kaarten 755332 .

Nu ben ik zelf nog niet zo gewoon van met omgekeerde kaarten te werken, en ik weet ook al op voorhand dat mijn vraag niet bij alle kaarten van toepassing kan zijn.

Maar als we een optelsom maken van de kaarten, wat gebeurt er dan met de omgekeerde kaarten? Momenteel neem ik gewoon de waarde van de kaart, dus voor de wolken neem ik een zes, maar is het al iemand opgevallen dat de zes eigenlijk een negen wordt als de kaart omgekeerd ligt.

Moet ik dan de optelsom doen met de zes of met de negen???

ps: zoals eerder gezegd, dit zie je niet bij alle kaarten!!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://lenormandtime.actieforum.com
Kat
Actief lid
Actief lid
Kat


Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 13-12-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Limburg

Optelsom van omgekeerde kaarten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Optelsom van omgekeerde kaarten   Optelsom van omgekeerde kaarten Emptyma jan 17, 2011 9:29 am

ik heb er geen idee van.... ik gebruik zelden de optelsom....

bij de omgekeerde wolken gaan de problemen omgekeerd verlopen.... ligt eraan welke uitgave je gebruikt....sommige uitgaven hebben de donkere zijde van de wolken aan de linkerkant liggen, de lichte kant aan de rechterkant... dat zijn dan de problemen van voorbijgaande aard. Ligt de kaart omgekeerd, dan betekend dat dat je zorgeloze leventje overschaduwd gaat worden door problemen... omliggende kaarten vertellen je meer over het soort problemen.

Als jij nu de optelsom maakt en het getal 9 gebruikt.... zou daar eigenlijk een rechtopstaande ruiker kunnen liggen... en een rechtopstaande ruiker is volgens mij niet hetzelfde als een omgekeerde wolken.... ik hoop dat dit een beetje zin maakt.... dit is mijn gedacht he Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Althea
Beheerder
Beheerder
Althea


Aantal berichten : 1704
Registratiedatum : 28-11-10

Optelsom van omgekeerde kaarten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Optelsom van omgekeerde kaarten   Optelsom van omgekeerde kaarten Emptyma jan 17, 2011 9:37 am

Hoi Kat,

Conclussie dan misschien, als er omgekeerde kaarten in liggen..geen gebruik maken van de optelsom?

Mij lijkt het ingewikkeld om zowel met omgekeerde kaarten als met een optelsom te werken..ik zou zeggen kies één van beide..je mag de kaarten trouwens ook niet uitdagen, hé

Terug naar boven Ga naar beneden
https://lenormandtime.actieforum.com
Kat
Actief lid
Actief lid
Kat


Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 13-12-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Limburg

Optelsom van omgekeerde kaarten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Optelsom van omgekeerde kaarten   Optelsom van omgekeerde kaarten Emptyma jan 17, 2011 10:06 am

Daar ben ik het volledig mee eens Smile Je mag ze niet uitdagen Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Optelsom van omgekeerde kaarten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Optelsom van omgekeerde kaarten   Optelsom van omgekeerde kaarten Emptydo maa 24, 2011 10:35 pm

Ik had hier een antwoord op gegeven dat verplaatst is naar een eigen topic:
https://lenormandtime.actieforum.com/t600-vergelijking-tussen-kaarten
De telling gaat ervan uit dat je de kaarten omgekeerd gaat nummeren.
Gekeerde Kaart 1 krijgt dan nummer 36 tot gekeerde kaart 36 wordt nummer 1.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Optelsom van omgekeerde kaarten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Optelsom van omgekeerde kaarten   Optelsom van omgekeerde kaarten Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Optelsom van omgekeerde kaarten
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Beïnvloeding van kaarten
» schitterende PP over de kaarten
» 36 kaarten waarom?
» Plaatsnamen bij de kaarten
» Het gebruiken van de afbeeldingen van de kaarten

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
LenormandTime :: Lenormand :: Vraag maar raak-
Ga naar: