LenormandTime
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

LenormandTime


 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Wel of niet op de kop?

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
pippilotte




Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 27-02-11
Leeftijd : 47

Wel of niet op de kop? Empty
BerichtOnderwerp: Wel of niet op de kop?   Wel of niet op de kop? Emptyzo feb 27, 2011 10:13 pm

Zoals ik al schreef in mijn welkomsbericht, lees ik ook de tarot.
Daar legt men de kaarten ook op de kop.
De betekenis van de kaart veranderd hierdoor.
Maakt men van dit principe ook gebruik bij de lenormand of juist niet?
En wanneer tel je de kaarten nou wel en wanneer nou niet bij elkaar op.

Pippilotte Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Althea
Beheerder
Beheerder
Althea


Aantal berichten : 1704
Registratiedatum : 28-11-10

Wel of niet op de kop? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wel of niet op de kop?   Wel of niet op de kop? Emptyma feb 28, 2011 9:01 am

Inderdaad bij de Lenormandkaarten kan dit ook, toch zal je veel kaartlezers zien die hier geen gebruik van maken, misschien daarom ook dat je er op andere forums niet zoveel over vindt...op ons forum hier proberen wij wel een beetje rekening te houden met deze omgekeerde kaarten.

Maar daar wij het hier ook nog niet allemaal gewoon zijn is het dus voor ons ook experimenteren, maar we doen ons best
Terug naar boven Ga naar beneden
https://lenormandtime.actieforum.com
Romu
Actief lid
Actief lid
Romu


Aantal berichten : 330
Registratiedatum : 19-01-11
Leeftijd : 46
Woonplaats : Frankrijk

Wel of niet op de kop? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wel of niet op de kop?   Wel of niet op de kop? Emptyma feb 28, 2011 10:43 am

Daar wil ik ook eens mijn woordje over zeggen....
Eerst en vooral voel ik me daar niet in huis met die omgekeerde kaarten (heb daar zelfs een hekel aan, want ik begrijp van sommigste kaarten niet die uitleg daar ze daar soms aangeven of hoe ze daar aan die betekenis komen), maar als je weet dat de kaarten zich helemaal anders gaan gedragen in een legging, waarbij de interpretatie volledig anders wordt, dan vind ik wel belangrijk daar rekening mee te houden, zeker als je nauwkeuriger wil te werk gaan of gedetailleerd...
Vandaar dat je zult zien dat ik ze ook in mijn dagkaarten inbreng.
En ten tweede, door daar rekening mee te houden, leer ik ze ook beter begrijpen en hoop daar meer inzicht te verschaffen.
Je moet het voor je eigen uitmaken of je ze wilt gebruiken of niet...
groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
pippilotte




Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 27-02-11
Leeftijd : 47

Wel of niet op de kop? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wel of niet op de kop?   Wel of niet op de kop? Emptyma feb 28, 2011 11:51 am

Ik vind ze zelf idd erg verwarrend op de kop.
Niet omdat ze het antwoord me dan opeens niet meer uitkomt, maar omdat het soms gewoon een 'raar'antwoord word.
Gisteren deed ik thuis een alladin legging.
De wensen zijn dan opeens wel heel negatief.
En hoewel ik de reactie begrijp over de uitleg in de boeken, dus dat je niet te veel moet aan trekken van de boeken en de antwoorden, zie je toch nergens in de lenormanleer dat ze ook op de kop gebruikt werden.
Dit vind je wel in de tarot boeken.
Ik moet maar een beertje experimenteren Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Althea
Beheerder
Beheerder
Althea


Aantal berichten : 1704
Registratiedatum : 28-11-10

Wel of niet op de kop? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wel of niet op de kop?   Wel of niet op de kop? Emptyma feb 28, 2011 1:46 pm

pippilotte schreef:
Ik moet maar een beertje experimenteren Wink
hahah een beertje

Inderdaad je vindt heel weinig over de omgekeerde Lenormandkaarten, dus als je er iets over vindt deel het hier gerust met ons
Terug naar boven Ga naar beneden
https://lenormandtime.actieforum.com
audilady

audilady


Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 29-03-11
Leeftijd : 45
Woonplaats : ergens in groningen

Wel of niet op de kop? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wel of niet op de kop?   Wel of niet op de kop? Emptydi maa 29, 2011 11:12 pm

hoi,

ik heb een legging gedaan voor mezelf en daarbij de vraag gesteld wat ik nog moest leren in dit leven en daarbij 5 kaarten naast elkaar gelegd en ben bij de kaarten die ob lagen ervan uit gegaan dat ik dit al had geleerd en diegene die rechtop lagen nog moet leren en het grappige is dat als ik dan naar de betekenis keek dat dit dus voor mij ook klopte zowel met de lenormand als met de tarot.

misschien is dit een leuke tip (hangt wel van de vraagstelling af denk ik ) Shocked
Terug naar boven Ga naar beneden
msmarple
Actief lid
Actief lid



Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 08-05-11
Leeftijd : 67
Woonplaats : Hoorn

Wel of niet op de kop? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wel of niet op de kop?   Wel of niet op de kop? Emptyma mei 09, 2011 1:15 pm

Als mijn kaarten op de kop liggen draai ik ze gewoon weer terug, en hou er rekening mee dat de uitkomst dan wel eens wat langer op zich kan laten wachten...

Met Tarot kaarten die omgekeerd vallen ga ik meestal 1 stapje terug, dus een omgekeerde Zwaarden 7 wordt dan een Zwaarden 6....waarbij het proces dat dan gaande is nog even gerekt wordt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Wel of niet op de kop? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wel of niet op de kop?   Wel of niet op de kop? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wel of niet op de kop?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
LenormandTime :: Lenormand :: Vraag maar raak-
Ga naar: